در میزگرد تاثیر فناوری بانکداری باز بر نحوه بهبود خدمات صنعت بیمه مطرح شد؛

همکاری ناواکو با صنعت بیمه به ارتقای سطح تجربه مشتریان کمک می‌کند

رویکرد بانک مسکن و شرکت ناواکو در پیاده‌سازی خدمات نوین مبتنی بر بانکداری باز و استفاده از امکانات فناوارانه در حوزه بیمه، سرآغاز و الگوی خوبی برای هر دو صنعت بانک و بیمه است و می‌تواند به ارتقای سطح تجربه کاربران در یکپارچه‌سازی خدمات مالی منجر شود.

به گزارش روابط عمومی ناواکو، در سومین روز نمایشگاه کیش‌ اینوکس۲۰۲۳، شرکت ناواکو میزبان نشست «تاثیر فناوری بانکداری باز بر نحوه بهبود خدمات صنعت بیمه» بود این نشست با حضور مزدک علی‌مددی مدیرعامل ناواکو، غلامرضا پورفرهادی معاون توسعه نرم‌افزار شرکت ناواکو، پرویز وکیلی مدیر محصول شرکت ناواکو، میثم عسگری مدیر عامل شرکت سامانه نگار حامی بیمه(سنحاب) و فرید احمدی عضو هیئت مدیره شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

مزدک علی‌مددی در ابتدای این میزگرد گفت: شرکت ناوکو و بانک مسکن با درک نیازهای جدید زیست‌بوم مالی کشور در راستای ارائه خدمات پیشرو به بازیگران این زیست‌بوم نظیر شرکت‌های بیمه، صرافی‌ها، لیزینگ و … اقدات جدی را آغاز کرده است.

وی افزود: یکی از این اقدامات، ارائه سرویس‌های بانکداری باز به شرکت‌های بیمه است که در این نشست به بررسی توانمندی‌ها، ضرورت‌ها و چالش‌های آن خواهیم پرداخت.

غلامرضا پورفرهادی نیز با اشاره به ورود فناوری به صنعت بانکی گفت: با گذشت زمان بانک‌ها تلاش کردند برای جلب مشتری به دنبال بهره‌گیری بیشتر از فناوری‌های روز باشند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند. از این رو بانک‌ها از بانکداری الکترونیکی به بانکداری دیجیتالی و سپس بانکداری باز رسیده‌اند.

پورفرهادی افزود: یکی از حوزه‌هایی که بانک‌ها با رویکرد تکمیل سبد خدمات مالی مایل به ارائه آن مشتریانشان هستد، خدمات بیمه‌ای است که قطعا امکانات و ظرفیت‌های بانکداری باز می‌تواند تحول بزرگی در کیفیت این خدمت به وجود آورد. در همین راستا شرکت‌های بیمه هم گام‌های خوبی برای استفاده از بانکداری باز برداشته‌اند و به دنبال ارتقای سطح خدمات خود هستند. بهره‌مندی همزمان بانک‌ها و بیمه‌ها از این روش می‌تواند ارزش افزوده فراوانی برای مشتریان داشته باشد.

پرویز وکیلی مدیر محصول ناواکو نیز در این نشست گفت: نیازهای جدید مشتریان طی سال‌های اخیر سبب شده تا تلاش برای پاسخگویی به این نیازها در اکوسیستم مالی شدت بگیرد. در همین راستا هم

دولت از سال‌های گذشته اقدامات موثری را انجام آغاز کرده که یکی از این اقدامات، تدوین و انتشار برنامه  «بانکداری آینده و تحول دیجیتالی» توسط معاونت امور بانکی بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال ۹۸ است.

وکیلی افزود: شرکت‌های بیمه با توجه به نیازهای متنوع خود به خدمات‌گیری از حوزه‌های دیگر نظیر بانک‌ها نیاز دارند. از این رو شرکت ناواکو با حمایت بانک مسکن تصمیم گرفته سرویس‌های دریافت و پرداخت کلاسیک را به همراه سرویس‌های ترکیبی این حوزه در اختیار بیمه‌ها قرار دهد. علاوه بر این تنوع‌بخشی به کانال‌های دریافت و پرداخت و نیز نوع پرداخت در دستور کار قرار ناواکو قرار دارد.

میثم عسگری مدیر عامل شرکت سامانه نگار حامی بیمه(سنحاب) در پاسخ به این سوال که چگونه بانکداری باز چگونه می‌تواند به ارتقای سطح خدمات بیمه کمک کند، گفت: تاکنون شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فناورانه در این حوزه نقش‌آفرینی مؤثری نداشته‌اند ولی به نظر می‌رسد رویکردها و اقدامات ناواکو  می‌تواند سرآغاز امیدوارکننده‌ای برای شکل‌گیری همکاری لازم میان اکوسیستم بانکداری باز و اکوسیستم بیمه باشد.

وی افزود: در این راستا بیمه مرکزی اقدامات مثبتی را در تعامل با سایر نهادها انجام داده است که امکان تعریف سیستم‌های دیجیتالی بیشتری را خواهد داشت و در نهایت کاربر نهایی از آن تجربه خوشایندی خواهد رسید.برای مثال در حال حاضر بهترین سرویس‌های یکپارچه‌سازی استعلامات فعال شده که می‌تواند نمونه خوبی در سایر خدمات خواهد بود.

عسگری ادامه داد: رویکرد بانک مسکن و شرکت فناوری اطلاعات ناواکو نسبت به نقش‌آفرینی در حوزه‌های کلاسیک و مدرن دریافت و پرداخت به عنوان پیشران و توانمند کننده صنعت بیمه در این حوزه بسیار مثبت است و می‌تواند الگوی موفقی در این زمینه باشد.

فرید احمدی عضو هیات مدیره شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو نیز با اشاره به تجربه در ارتباط با کاربران نهایی گفت: فضای مناسبی برای بهبود تجربه کاربری وجود دارد و کاربران انتظار دارند سطح و نوع خدمات در حوزه بیمه دستکم به سطح حوزه‌های بانکی و پرداختی ارتقا پیدا کند. به عنوان مثال در مناطق آزاد بیمه‌های خاص و متنوعی انجام می‌شود که رویکرد شرکت ناواکو در ارائه خدمات مالی و بانکداری باز می‌تواند اتفاقات خوبی رقم بزند. از این رو منطقه آزاد ماکو آمادگی اجرای پایلوت همکاری سرویس‌های بانکی و بیمه شرکت ناواکو را دارد و در همین راستا نیز تفاهم‌نامه‌ای میان ما و ناواکو منعقد شده است.

 

اشتراک گزاری:

اخبار مرتبط

تماس با ما

اطلاع رسانی

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو شرقی، نبش علامه، پلاک۵۰

کد پستی: ۱۹۹۷۹۹۸۸۴۵

تلفن: 02143396000

ایمیل: info@navaco.ir