سامانه جامع مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی یعنی فرآیند بررسی و ایجاد زمینه های مساعد جذب، تربیت، نگهداشت، بهداشت و رشد منابع انسانی، بطوری که بتوان با تامین نیازهای منطقی و ایجاد انگیزش و رضایت در آن ها به اهداف فردی، گروهی و سازمانی دست یافت.
مدیریت منابع انسانی نوعی رویکرد مدیریت بر افراد بوده که بر چهار اصل استوار است:
افراد یا کارکنان سازمان
پیوند سیاست های کارکنانی و خط مشی های سازمان با اهداف آن
فرهنگ و ارزش های سازمان، جو سازمانی و رفتار مدیریتی منبعث از آن
همکاری اعضای سازمان

سامانه جامع مدیریت منابع انسانی شرکت فناوری اطلاعات ناواکو با هدف گذاری پوشش و رفع این نیازمندی ها طراحی و تولید شده و ضمن استقرار موفقیت آمیز در بانک مسکن از سال ۱۳۹۱، کلیه فرآیندها و خدمات مرتبط با حوزه های منابع انسانی و تسهیلات رفاهی بانک مسکن را در بیش از ۱۳۰۰ شعبه و با حدود ۱۴۰۰۰ نفر پرسنل شاغل و ۵۰۰۰ نفر پرسنل بازنشسته و وظیفه بگیر، توسط بیش از ۸۵۰ کاربر در سطح کشور، راهبری و مدیریت می کند.

 

♦ اهداف سامانه

  • حل مشکلاتی نظیر تصمیم‌گیری در نحوه و برنامه‌ریزی استخدام پرسنل
  • نحوه دسترسی به اطلاعات عبور و مرور، ورود و خروج‌ها، ماموریت‌ها و مرخصی‌های پرسنل در سازمان
  • نگهداری اطلاعات کارکرد پرسنل
  • محاسبه سریع حقوق، پاداش‌ها و پرداخت‌های پرسنل سازمان
  • دسترسی به تاریخچه وقایع مرتبط با اطلاعات پرسنل

 

♦ قابلیت های محصول

  • پوشش کليه نيازمندي‌هاي سامانه‌اي دواير و مديريت اداره کل امور کارکنان بانک مسکن
  • پوشش نيازمندي‌هاي اطلاعاتي ساير ذينفعان
  • قابلیت تعریف و مدیریت فرمول‌های محاسباتی حقوق و پاداش مبتنی بر پارامترهای تعبیه شده در سامانه
  • سرعت بالاي محاسبات به علت پياده¬سازي کسب و کارهاي نيازمند محاسبات پيچيده و زمانبر در پايگاه داده
  • متمرکز بودن اطلاعات پرسنلي و سهولت دسترسي به آن¬ها از طريق يک کاربرگ
  • سرعت بالاي ثبت اطلاعات در سامانه با استفاده از واسط کاربري مناسب و طراحي کارامد پايگاه داده
  • سرعت بالاي محاسبات حقوق و پاداش در حجم بالا
  • قابليت اطمينان بالاي محاسبات در مقابل شرايط و فرمول¬هاي متعدد تعريف شده در سامانه
  • قابليت اطلاع‌رساني موضوعات مورد نظر به کارکنان بانک از طریق پورتال سازمان
  • قابليت اخذ و ذخيره‌سازي انواع گزارشات از سامانه جامع براساس سامانه گزارش ساز پويا

 

♦ زیر سامانه های تحت پوشش سامانه

  • اطلاعات پایه
  • استخدام
  • برنامه‌ریزی استخدام
  • پذیرش سوابق
  • پرونده الکترونیکی
  • حضور و غیاب
  • واحدهای سازمانی
  • احکام
  • آموزش
  • عائله مستخدمین
  • کارانه
  • بازنشستگی
  • حقوق و دستمزد
  • پاداش
  • تخلفات اداری