تعداد دستگاه‌های کارتخوان بانک مسکن به بیش از 120 هزار دستگاه می‌رسد

عضو هیأت عامل بانک و معاون مدیرعامل در امور فناوری در جریان سفر به کردستان گفت: با ایجاد بانکداری دیجیتال، برای مشتریان بانک ارزش‌آفرینی کنیم.

به گزارش هیبنا، ساسان شیردل عضو هیأت عامل بانک و معاون مدیرعامل در امور فناوری در سفری به همراه مدیرعامل شرکت ناواکو، روسای ادارات کل فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک استان کردستان از شعب شهرستان سنندج بازدید و به‌صورت آنلاین با روسای شعب استان کردستان به گفت‌وگو نشست.

شیردل با ابراز خرسندی از حضور در جمع کارکنان مدیریت کردستان بیان کرد: با برگزاری جلسات و گفت‌وگو با مدیران استان و روسای شعب، مشکلات و پیشنهادات حوزه فناوری را بررسی کردیم و امیدواریم بتوانیم پاسخگوی نیازهای کارکنان در بخش فناوری، تأمین تجهیزات و بانکداری الکترونیک باشیم.

وی از زحمات کارکنان صف در ارایه خدمت به مردم استان تقدیر کرد و گفت: تمامی کارکنان باید خود را برای دوره جدیدی از خدمت در بانک آماده کنند؛ دوره‌ای که نشان دهنده ارتباط تنگاتنگ مدیران ارشد بانک با کارکنان صف است.

عضو هیأت عامل بانک با اشاره به افزایش اختیارات شعب بر اساس دستورالعمل‌های بانک افزود: افزایش اختیارات شعب موجب شده تا هر شعبه خود یک ستاد بانک باشد و در قالب دستورالعمل‌های بانک برای امور خود تصمیم بگیرد.

معاون مدیرعامل در حوزه فناوری ادامه داد: هدف ما، ایجاد بانکداری دیجیتال برای بانک مسکن است؛ بانکداری که در آن هر سرویسی را در هر زمان و مکانی با سلیقه تک‌تک مشتریان در اختیار آن‌ها بگذاریم.

وی افزود: اگرچه در گذشته در این حوزه کند حرکت کردیم اما در حال حاضر سرعت خود را برای رسیدن به این سطح از بانکداری افزایش داده و از تمام توانمندی خود در راستای تأمین نیازهای مشتریان و پیشی گرفتن از رقبا استفاده می‌کنیم.

شیردل توسعه بانکداری دیجیتال را موجب ارزش‌آفرینی برای مشتری دانست و گفت: با ارایه خدمات نوین بانکی می توانیم مشتریان را جذب بانک کنیم و در نهایت با قدم‌هایی که در این حوزه برمی‌داریم مشتری را به بانک وفادار می کنیم.

وی بخشی از مشکلات حوزه فناوری را وجود قوانین بالادستی عنوان کرد و افزود: برخی بانک‌ها، اقداماتی را برخلاف قوانین بانک مرکزی انجام می‌دهند که این اقدامات آن‌ها پایدار نخواهد بود. ما باید در ایجاد بسترهای بانکداری الکترونیک، قوانین بالادستی را رعایت کنیم تا بتوانیم اقدامات خود در بانکداری دیجیتال را بر اساس دستورالعمل‌ها و چارچوب‌های قانونی بانک مرکزی، تا ده سال آینده پایدار کنیم.

معاون مدیرعامل در حوزه فناوری در ادامه به تشریح شخصیت برند بانک مسکن پرداخت و اظهار کرد: شخصیت برند بانک مسکن به نوع خدماتی برمی‌گردد که ما به مشتریان ارایه می‌دهیم، پس ‌باید در ابتدا از آنچه در اختیار داریم به صورت بهینه استفاده کنیم و در کنار آن به توسعه ابزارهای خود بیاندیشیم.

شیردل افزود: تمام تلاش ما در ادارات زیرمجموعه معاونت فناوری ادارات و شرکت ناواکو این است که نیازهای فناوری کارکنان را پاسخگو باشیم و بتوانیم ابزارهای مورد نیاز بانکداری الکترونیک را ایجاد کنیم زیرا هدف ما در حوزه فناوری این است که مشتری برای دریافت خدمات بانکی همانند درخواست تسهیلات، افتتاح حساب و خدمات ضمانت‌نامه به شعبه مراجعه نکند و تمامی این خدمات را از طریق ابزارهای الکترونیکی بانک دریافت کند.

وی در خصوص پیشرفت بانکداری الکترونیک گفت: ما موظفیم زیرساخت‌های بانک را برای ده سال آینده آماده کنیم و در کنار ایجاد کربانکینگ و یکپارچه کردن تمام سیستم‌های بانک، بستر را برای بسیاری دیگر از خدمات بانکی ازجمله بانکداری باز آماده می‌کنیم، تا خدمتی که همکاران ما در ده سال آینده تقاضا می‌کنند را پیش از رقبا فراهم کنیم.

در ادامه این نشست جلال‌الدین سلیمی مدیر شعب استان کردستان، توسعه بانکداری الکترونیک را نیاز ضروری امروز بانک برشمرد و گفت: همه ما امروز باید در توسعه ابزارهای بانکداری الکترونیک تلاش کنیم چرا که امروز بانکداری الکترونیک یک نیاز ضروری و فرصتی برای پیشی گرفتن از رقباست.

وی به تشریح اقدامات کردستان در حوزه فناوری پرداخت و ابراز داشت: اولین طرحی که در مدیریت کردستان اجرا شد، طرح همیت «هر مشتری یک تراکنش» بود که به‌وسیله این طرح ضمن تحقق اهداف بانکداری الکترونیک، تسریع در ارایه خدمات به مشتریان و تحقق اهداف در سایر بخش‌ها خصوصاً جذب منابع و وصول مطالبات اجرا شد.

مدیر شعب کردستان طرح‌های خلاقانه مدیریت در حوزه بانکداری الکترونیک را تشریح و اضافه کرد: مدیریت کردستان همواره در توسعه ابزارهای الکترونیکی پیشتاز بوده به‌طوری‌که بسیاری از طرح‌های خلاقانه از جمله باشگاه مشتریان، ساماندهی پرداخت‌های خرد شهری از جمله کرایه تاکسی و پرداخت گازبها در CNG، الکترونیکی‌کردن عوارض در پارکینگ‌ها و پایانه‌های مرزی توسط این مدیریت به مرکز پیشنهاد شده است.

سلیمی از روسای شعب خواست تا حضور معاون مدیرعامل در حوزه فناوری در استان را غنیمت بشمارند و از این فرصت در راستای طرح مشکلات حوزه فناوری و پیشنهاد ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای بانکداری الکترونیک برای ارایه خدمات سریع، آسان و مطمئن در بستر بانکداری الکترونیک در استان استفاده کنند.

در ادامه این نشست محمدرضا ضیاظریفی مدیرعامل شرکت ناواکو از طرح مشکلات و پیشنهادات روسای شعب در خصوص کارت‌خوان‌های شرکت ناواکو استقبال کرد و گفت: ما در شرکت مشکلات زیادی را تجربه کردیم اما امیدوارم با ارایه دیدگاه بسیار ارزشمند معاون مدیرعامل در حوزه فناوری و دغدغه‌های وی در این حوزه، در سال 1400 شاهد تغییرات خوبی باشیم.

وی افزود: با توجه به مناقصه‌ای که برگزار شده،تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تعداد دستگاه‌های کارتخوان بانک مسکن به بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

ضیاظریفی توسعه ابزارهای جانبی و ارزش‌افزوده در کنار نصب دستگاه‌های کارتخوان را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند حوزه فناوری بانک عنوان کرد و ادامه داد: در مناقصه برگزارشده، تأمین ابزارهای دیگری همچون صندوق فروشگاهی و پین پد که موجب ایجاد ارزش‌افزوده برای مشتریان می‌شود را پیش‌بینی کرده‌ایم که در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد.

همچنین در این نشست مهدی کاووسی‌فر رییس اداره کل فناوری اطلاعات و نیکوفر صفری رییس اداره بانکداری الکترونیک نیز به سؤالات روسای شعب در حوزه‌های دستگاه کارتخوان، سیستم مشارکت، سیستم جامع متمرکز، همراه‌بانک، اینترنت‌بانک و سامانه‌های برون سازمان از جمله سامانه استعلام پاسخ دادند.

در ادامه یونس احمدی معاون مدیر استان نیز به تشریح اقدامات مدیریت در حوزه فناوری پرداخت و گفت: توسعه بانکداری الکترونیک یکی از دغدغه‌های مدیریت کردستان بوده که موجب برگزاری نشست‌های کاربردی با شعب و مشتریان در شهرستان‌های استان به‌ویژه مریوان و بانه شده که در راستای توسعه ابزارهای الکترونیک و معرفی بانکداری الکترونیک بانک مسکن به آنان موثر بوده است.

احمدی به بازدید از مرز باشماق مریوان و نیز دیدار با کسبه بازارچه‌های تجاری بانه اشاره کرد و افزود: بازدید از مناطق تجاری استان موجب شد تا ضمن شناسایی نیازهای منطقه در حوزه بانکداری الکترونیک، بسیاری از ابزارهای بانک از جمله کارت‌خوان‌های فروشگاهی، خودپرداز و کیوسک را در مراکز تجاری این شهرها نصب کرده و شاهد تحقق اهداف بانکداری الکترونیک مدیریت باشیم.

معاون مدیریت کردستان مواردی همچون تخصیص پایانه‌های فروشگاه‌های به فروشگاه های مناطق تجاری بانه و مریوان، استقرار ابزارهای بانکی و مشارکت در پایانه مرزی سیرانبند بانه و ایجاد پایگاه شبانه‌روزی خدمات بانکداری الکترونیک در بانه را به معاون فناوری مدیرعامل پیشنهاد داد.

همچنین ایجاد باشگاه مشتریان برای استفاده کنندگان پایانه‌های فروشگاهی، اصلاح بخشنامه تسهیلات اعتباری پذیرندگان فروشگاهی، صدور مجوز خرید تجهیزات سخت‌افزاری برای شعب و اضافه کردن خدمات پرداخت قبوض شهرداری‌های در کیوسک از دیگر پیشنهادات احمدی به شیردل بود.

اشتراک گزاری:

اخبار مرتبط

تماس با ما

اطلاع رسانی

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان کاج، سرو شرقی، نبش علامه، پلاک۵۰

کد پستی: ۱۹۹۷۹۹۸۸۴۵

تلفن: 02143396000

ایمیل: info@navaco.ir