یک نظام اطلاعاتی، منابع ارزشمندی را برای هر شرکتی به وجود می آورد که میتواند عملیاتهای شرکتها را تسریع بخشد، از فرآیند پردازش حمایت کند، و کنترل شرکتها را افزایش دهد. همچنین در راستای همین اهداف، نظامهای اطلاعاتی می تواند باعث شود تا شرکتها به سمت نتایج مطلوب از قبیل کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری، بهبود کیفیت و افزایش ارزش بازار به راحتی حرکت کنند. سیستمهای اطلاعاتی در سطح سازمانی تاثیرات مهمی بر روی بهبود عوامل اقتصادی و رقابتی بر جای میگذارند.
در مورد تغییر نام تجاری فیسبوک با راه اندازی متاورس قبلاً بسیار شنیدهاید. متاورس در واقع تکامل بعدی شبکههای اجتماعی است و در آیندهای نسبتاً نزدیک، مرزهای بین کاربر و ارائه دهنده هر سرویس در این فضا بسیار ظریف و مبهم خواهد بود. بر این اساس، اگر صحبت از حوزه مالی باشد، مرزهای بین مشتری و بانک محو خواهد شد و این امر اجتناب ناپذیر است. بانکها به برنامههایی تبدیل میشوند که در آنها میتوان همه اقدامات را به صورت آنلاین انجام داد، و برخی از بانکها گزینه دفاتر/شعبه/نمایشگاه فیزیکی را خواهند داشت.
با توجه به پوياييها و پيچيدگيهاي محيطي، سازماني و شغلي در ابعاد گوناگون علمي، فرهنگي، ارتباطي، اقتصادي، اجتماعي در عصر كنوني، سازمان هاي بعد از عصر اطلاعات، دانشگرا شدهاند و دانش يك مزيت رقابتي براي آنها محسوب مي شود. بديهي است كه سازمان هاي پيچيده جديد با توجه به ويژگي هاي مذكور، سخت نيازمند مديريت دانش هستند.